Thursday 12 July 2012

sabar wahai hati, pasti ada jalannya..

hidup ini memang susah nak diduga, walaupun kadang-kadang kita dekat dengannya tp sebenarnya jauh.. walaupun kita dapat rasa kehadirannya, tapi belum tentu kita dapat selami hati dia yang paling dalam..
mungkin kita dapat membuat dia ketawa dengan keletah kita tapi kita tak tahu sebenar-benarnya makna di sebalik senyuman yang tersirat.. lebih baik disakiti dengan kejujuran daripada dibahagiakan dengan kebohongan.  kita selalu bertengkar, tapi kita semakin mengenal dan memperbaiki, kita saling menyakiti tapi kita semakin menyintai, kita menghindar tapi hati semakin merindu..jangan kita terlalu sibuk mencari yang sempurna andai yang sederhana pun mampu membahagiakan kita.. yakin!! pasti Allah membantu..
maka dengan itu Tuhan mengizinkan kita disakiti, agar nanti kita tahu cara untuk mengubati orang yang terluka.. Tuhan membuat kita menangis agar esok kita mampu menghiburkan orang yang sedih.. Tuhan menjadikan kita manusia dengan kelemahan dan kelebihan agar kita sedar dan tahu bahawa dengan hanya berdoa dan berusaha kita dapat mengecapi pelbagai erti hidup dengan manisnya. tak usah lah diratapi, ditangisi setiap kejadian buruk yang menimpa, kerana Allah menjadikan segalanya indah pada waktunya. indah pada akhirnya..