Tuesday 19 June 2012

doa istikharah


mencintai seseorang itu adalah hak kita, namun memiliki seseorang yang kita cintai  tanpa ikatan sah dan halal itu adalah bukan hak kita..jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali seandainya Allah menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah akan menggantikan dengan jauh yang lebih baik dari sebelumnya. Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang belum tentu menjadi hak kita. ingat satu hal, biar kita kehilangan sesuatu kerana Allah, tetapi jangan kita kehilangan Allah kerana sesuatu. apabila kita redha dengan sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah,Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang kita tak jangka pun,, insyaAllah, mudah-mudahan. jangan putus asa jika Allah swt menunda apa-apa yang kita sukai atau ingini, tapi bersabar dan tersenyumlah, kerana Dia berfirman dengan penuh kasih sayangnya " sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan "
(al-insyirah:6)

harus di ingatkan apabila kita memudahkan urusan orang, maka Allah akan memudahkan segala urusan kita.
hatta jika kita berada dalam kesusahan pada tika itu, bantuan Allah akan datang tanpa di duga samada melalui orang lain ataupun melalui ilham yang dikurniakanNya tanpa di sangka-sangka..



Ya Allah, seandainya aku tidak memiliki cukup waktu untuk membahagiakan orang tuaku, satu pintaku tolong bahagiakan mereka dengan kasih sayangMu. Amin