Saturday 28 July 2012

kejayaan vs kegagalan

Allah menguji keikhlasan hati kita bila kita bersendirian, Allah memberi kedewasaan saat kita di timpa masalah, Allah juga melatih kita dengan kesabaran dalam kesakitan. Dia tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang kecuali menggantinya dengan yang lebih baik dari apa yang kita sayang.. betapa sayang Tuhan kita pada hambaNya. MasyaAllah.. >_<
Ya Allah!!
tetapkanlah hatinya,
perluaskanlah rezekinya,
dekatkanlah hatinya dengan kebaikan,
jauhkanlah hatinya dengan kejahatan,
tunaikan hajatnya, baik hajat untuk agama, dunia dan akhirat..
amin Ya Robb...
<(") <3 (^^^)
orang yang terlalu cepat berputus asa adalah orang yang putus harapan seumpama dia telah menyediakan dirinya untuk mati sebelum tiba masanya yang ditentukan. selagi anugerah akal yang dikurniakan Rabbul Jalil tidak rosak, wajib bagi kita untuk terus berjuang dan berusaha dalam memperbaiki diri untuk dunia dan akhirat.. jangan mengharap kita akan menang, jika kita takut untuk berjuang.  jangan berangan nak jadi kaya jika kita malas nak berusaha, jangan berharap untuk jadi pandai jika malas untuk belajar, jangan bercita-cita ke puncak yang tinggi jika kita tak sanggup untuk mendaki. jangan dipinta luasnya pengetahuan  jika tidak menyusuri pengalaman, ingat!!  kita tidak akan berada di atas jika hanya sekadar merenung tangga, kita tidak akan ada 2,3 dan seterusnya jika tidak dimulai dengan 1. fikirkan boleh , insyaAllah kita pasti boleh.. jangan dicipta sebuah alasan, kerana alasan adalah permulaan untuk sebuah kegagalan.. berusahalah wahai hati yang cekal.. innallaha maana!!  insyaAllah (",) .
terkadang untuk menjadi orang yang berjaya kita harus mengambil contoh orang yang berada diatas  dan juga kena melihat orang yang dibawah sebagai contoh untuk kita lebih mensyukuri nikmatNya kerana Memang Allah menciptakan kita dengan segala kekurangan dan banyak keterbatasannya.. tapi, jika kita pernah gagal bermakna kita semakin sudah menghampiri sebuah kejayaan. ramai akan tersenyum melihat kita gagal, putus asa dan tidak mempunyai apa-apa, tetapi jika kita berhenti berusaha, maka matilah cita-cita dan tiada lah harapan.. bangkit lah wahai teman !! tegarkan semangatmu !! orang yang berjaya adalah orang yang sentiasa mencari peluang dan merebutnya..buktikan !! bukan mudah mencipta keajaiban, lagi payah apabila diduga keaiban..orang yang takut gagal adalah orang tidak berani mencuba, orang yang tak berani mencuba adalah orang yang tidak berjaya, orang tak berjaya adalah orang yang gagal.. ayuh!! mulakan langkah kita, satu demi satu, insyaAllah, pasti kejayaan menanti..