Friday 18 May 2012

salah siapa?!!

aku hampir rebah dan tak mampu berdiri lagi atas ikatan ini..
tapi, aku cuba memahami situasi dan keadaan yg di takdirkan keatasku..
aku cuba..cuba bertahan..cuba mencari di mana silapnya,, di mana kurangnya..
semakin aku cuba, semakin cedera jiwaku, semakin parah hatiku.. 
seakan-akan silapnya semua berpunca dariku..
kenapa? 
mungkin kerana aku semakin jauh dariMu Ya Tuhan,
jauh dari memohon dariMu..
DOA!!
ya... Doa adalah senjata orang mukmin..


“ Barang siapa diantara kalian telah dibukakan baginya pintu doa, pasti dibukakan pula baginya pintu rahmat, dan tidaklah Allah SWT diminta sesuatu yang Dia berikan lebih Dia senangi dari pada diminta kekuatan, sesungguhnya doa itu bermanfaat baik terhadap apa yang terjadi maupun belum terjadi, maka hendaklah kalian berdoa.” (HR: tirmizi, dihasankan oleh Al-Albani).


Ya Tuhan.. terlalu banyak khilaf diri ini..
ampunkan dosa-dosaku Ya Tuhan..
berikan kekuatan hati laksana hati para mujahidah yg menegakkan agamaMu,
berikan ketenangan jiwa ibarat air mengalir tenang,
sesungguhnya, Engkau sebaik-baik pencipta langit dan bumi..

Tuhanku
semoga dia lebih mengerti apa yg ku CARI, bukan apa yg ku PINTA..
semoga dia lebih kuat bertahan untukku terus berjuang..
semoga impian yg tersulam, akan temui kebahagiaan yg di idam..
semoga, semoga dan semoga..
ia semua ada dalam munajat doa yg tidak putus-putus kepada Tuhan..


padaMu kami sama-sama berserah, masa depan kami Engkau Maha menentukan..
Allahuma Aminn!!